Thursday, January 4, 2007

..:: Ze 1st WeeK iN Ze 1st MonTH of 2007 ::..

Ahlan Wa-Sahlan, Welcome, Selamat Datang... whateva it is 2007 is here!!! I'm still not too late to wish everyone a very Happy New Year.. After 4 days in 2007, so far semuanya is smooth sailing for me.. alhamdulillah :-)

Resolusi?? oppss... Resolutions you might ask.. Aku sebelum2 nih mmg tak pernah nak letak sesuatu azam apabila sampai sahaja tahun baru.. Sebabnya, apa yg aku praktikkan sebelum ni ialah utk perbaiki diri pada setiap hari.. try to make my life better with each passing day.. But this year, terasa macam lain pulak.. rasa berkobar-kobar utk meletakkan target dan azam in writing.. (mmm, kenapa pulak yer?? mungkin sebab rasa epi aje sejak dua menjak nih.. hehehe.. )

Firstly, i do want my life to be better this year, in all aspects lor.. nak berusaha perbaiki segala kelemahan yg ada utk jadi yg lebey baik.. (insya Allah..) Try to understang, ehh.. understand & manage myself better.. yup, byk lagi yg nak kena aku usaha.. especially nak usaha utk manage my emotions dgn cara yg sepositif mungkin.. sebelum2 nih dah kena drill ngan menda2 negatif ajer.. aku pun tak ndak la asyik dok pikiaq menda2 yg buruk2, yg bukan2, yg buruk-sangka ke apa.. aku mmg nak tukar balik kepala otak nih dari negatif dan pesimis kepada positif dan optimis.. (insya Allah.. i really need to train my brain and use my mind power.. tuh-heehee )

Secondly, nak teruskan usaha aku utk kuruskan badan.. Emm, did i mentioned that last year i managed to lose 15 Kilograms? Yup, i really did.. with a lot of effort that is.. alhamdulillah, skang nih dah slim but i still wanna lose around +/- 10 kgs to reach my target weight and have a healthy BMI (right now my BMI is like a bit in the overweight range..) And oso, my sis Kak Lina for the many millionth time dok suruh aku write in my blog bout my weight loss journey.. supaya menjadik inspirasi bagi mereka2 yg mengalami masalah berat badan.. (bukan aku cakap tp akak ku yg selalu dok soh aku log it out in black & white).. so nyer, insya Allah akan ku usahakan nanti...

Thirdly, nak improve my writing skills.. aku ingat ex-boss aku masa keje kat Maxis dok kata org2 IT nih mmg tak reti nak tulis2 report ke apa... adoi.. mmg menyakitkan ati.. iyerla aku keje kat corporate comm dept.. tp teruk betul, tak bagi chance langsung nak involve ngan report ke press release ker tulis formal letter ker apa... sakit ati tul la.. benchi kan kalo org yg ckp mcm tuh tanpa usul periksa.. mmg la org IT nih selalunya dilabelkan cam tuh.. hanya reti nak buat programming ikut logical thinking.. tulis pun ikut step-by-step and line-by-line, if-then-else and what not.. mmm, bukan semua org macam tuh kan?? and aku rasa aku pun tak camtuh.. aku ada byk idea, tp cuma terkadang bercelaru ajer.. nak kena sort it out and try to explain it sebaik mungkin... Lagi pun writing nih bagus apa.. nak release all the emotions dat i'm feeling inside.. (tuh-heehee..sebabnyer, aku nih lebih banyak diam jer dari cakap.. and mmg tak suka cakap byk pun.. hehehe.. lebey suka tulis apa yg aku rasa..)

Tuh jer my main concern skang nih... yg lelain tuh mostly menda yg kechik2 jer kot.. will unveil as i go along.. again HAPPY NEW YEAR 2007 TO ALL!!!!

p/s: do anticipate the upcoming posts which gonna touch on my weight loss experience..

2 comments:

STRIKER said...

Apsal gambar kat about me tu, macam nak senyum tapi tak berapa senyum..tukar gambar cantik sket

LiNdA @ Da-Da said...

Dah tukaq dah pun.. isk, gambaq pon hang nak komen noo.. :P