Friday, February 23, 2007

..:: six weird things - weird ke? ::..

I'VE BEEN TAGGED!!!! tsk, tsk... I really had the sixth-sense that I'm gonna get tagged someday, somehow.. yikes and it's true. Actually, I've been reading RotiKcgMerah's blog (she's the sista of my BFF).. and dia pun telah men'tagg'kan adiknyer which is FaRHizeTWisTeD (my BFF) and si Fahy nih pulak ngan berbesar hati telah menge'tag' kat aku. aiyahh.. :P

So, I need to list down SIX WEIRD THINGS bout myself. Aiseyman, aper menda lah aku nak tulis neh??? Selepas mengkaji secara mendalam kat diri aku, inilah menda2 pelik yg aku buat selama neh.. (maybe weird to some, but normal to others).. teehee.. do have a good read and lemme know if it's weird.

Nota: Pengakuan yg benar neh, benar sebenar-benarnya.. tiada yg benar melainkan benar semata-mata.. ini menjawab kpd tambahan rules yg dibuat oleh mrFarhy.. :-)

1. My Fetish with Pharma-Pharm
I have an obsession with pharmacy and anything that has to do with it... teehee :P. If I go to shopping malls it's a must for me to visit at least one pharmacy, either it be Watsons or Guardian. Tak beli apa2 puuuunnnn takpe, tp mesti kena gi jugak or else rasa cam tak complete aje my outing for that day. I could spend hours just browsing tru the products on display. tzee..

Belum abes lagi nih. If I read the papers, I'll always be on the lookout for the advertisements from these two particular pharmacies. Then, I'll compare the prices and buy only the cheaper ones lor. During sales, I'll stock up on the items that are on discounted price (always, always, always.. budget in mind u). heh.. In the end, I'll have a small inventory of items that I need. :) (tak yah ler haku fenin2 nak search hi-n-lo bila aku run out of sumthing nanti.. get it?).

Lastly, the very best thing that I anticipate coming December. Yes! The booklets from Watsons and Guardian. uih, best! best! best! I'll get this thrilling sensation each time I get the booklets (ala, yg tunjuk promotional items masa bulan 12 tuh). Nanti pagi2 before gi keje, aku selak2 suratkhabar dulu nak amek booklet tuh, and I'll make sure that no one touches it before I do. muahaha.

~Kak Lina selalu ejek aku sbb ada stok cam kat pharmacy tp nanti when she runs out of sumthing, aku punye jugak ler yg dia nak amek.. :P noti!

2. I can't live if living is without you, owh tissue!
Everywhere I go and in everything that I do, I'll always carry this thing around.. my trusted pocket tissue. :) Aku mmg takley survive la kalo takde tisu. Once upon a time masa kecik2, aku selsema, pastu tak bawak tisu.. Adoi!! kat mana lagi nak lap idung yg dah berair tuh?? huhuhu.. nak tak ndak aku guna tangan pastu aku lap kat baju sekolah.. eeeewww... mmg ler geli sgt.. yikes! Sejak dari tuh, I vowed to always bring pocket tissues with me. Tisu bukan sebarang tisu. Right now brand yg aku paling2 suka is Royal Gold ~ Luxurious Interleaf Hanky, comes in 3-Ply (10sheets).

~Kengkawan aku ler yg paling suka sbb dorg leh pow aku nyer tisu bebila dorg nak. :P bila korg nak beli korg nye sendiri?? heh, kiddin'

3. McD's french fries with choc sundae.. i'm lovin it! muahs!
Buat aku menda neh mmg rasa yummylicious sangat, sangat, saaannnggaaattt... McDonald's french fries yg panas2 tuh dicelup dalam chocolate sundae. Chocolate okay? No other flavour.. tiada kompromi. Yum, yum, yum.. just the thought of it makes my mouth all watery laaa.. But, rite now I cannot indulge in this delectable mixture. huhuhu, sedey siots.. (ada la reasons nyer, tak perlu tau :P)

~my nephew, muhammad dah follow Da-Da's footsteps dah. Kalo gi McD mmg sohih mengorder fries with sundae choc and oso nuggets. Pastu, mula la sessi dippin mendippin the fries and nuggets into the sundae.. buat cam cecah sos ajer... give it a try! nanti addicted.. heh.

4. Pandang2, aku Jeling2, tapi....
Benda neh aku mmg takleh nak buat. Kalau aku buat gak, nanti secara otomatik aku akan rasa a very sharp pain kat mata aku pastu naik sampai ke kepala and buatkan aku tarus fenin-fenin.. mendanyer? aku takley Jeling! Serious, I'll feel the pain and get a headache each time. Tp, takde la aku nak buat kat sesaper pun. Cuma try mengeksperimen kat diri sendiri je. Sebab jeles tengok adik aku ieja, boleh jeling2 sokmo..

~Tak aci, tak aci.. aku pun nak jeling gak once in a while...

5. Mirror, mirror on the wall... why eye don't see you at all...
Ini aku rasa mmg aku weirdo.. Ada masa2 tertentu, when I stand in front of a mirror, I can't make eye contact with myself. Aku takley nak buat eye-to-eye connection. Neh aku pun tak tau apa hal leh jadik lagu ni? So, kalau tiba aje masa2 gini, aku akan pandang kat tempat lain. No way aku nak pandang mata aku sendiri. Contohnyer, aku siap2 pakai tudung cepat2 tanpa pandang kat mata aku.. tengok kat tudung tuh.. and bila nak pakai make up, aku pakai small mirror or use the mirror in the compact powder supaya aku tak yah nak tengok mata aku. Pelikkan?

~I've just experienced it today. Menda nih on and off, kejap ada kejap takde.. mmg mysteriously weird!

6. I ALONE Love You... I ALONE Tempt You...
Neh mmg perangai aku yg paling2 weird... i'll frequently separate myself from people.. gilos??!! heh.. K, ada masa2 tertentu, eyy.. rasanya most of the time aku akan isolate kan diri dr orang, orang dan orang... erk? bukan aku ada problem ngan sesaper pun.. takdelah.. just suke-suki nak menyendiri and dah terbiasa kots. Contohnyer, kalau masuk bilik and ada org kat dlm bilek, i will just enter the room and get the things that I need and then gi dok kat tempat lain. Ini baru satu part..

There are times when I just lurve to take walks on my own.. heh, aku pun baru aje jalan sengsorg siang tadik.. lepas gi visit my fren at KL Sentral, singgah kat KLCC, then balik rumah jalan kaki sorg2.. dlm 20 minit jer. Dah lama tak buat camnih, so ari neh rasa best semacam aje.. tzee, jln kaki sorg2 pun ley jadik best???!! Tak kisah ler apa org nak kata, tp bagi aku mmg best sebab masa nilah aku leh lost in my own world.. :) crazee!

Owh, ya.. FYI menda neh dah biasa dibuat dan diamalkan drpd waktu time2 sekolah menengah dolu2. Al-maklumlah bila dah naik form two, kenalah pandai2 balik dari sekolah asrama kat Seremban tuh sendiri bila time cuti. yelah, abah tak ndak amek aku kat TKC kalo cuti pendek, mmg kenalah naik bas SKS tuh sendiri. So, when I arrived at Puduraya and usually it's a Friday kan, time tuh around 4-5pm, dah jem pun.. Nak naik cab, takmo bazir duit and tak suka nak buat small talk ngan pokcik cab tuh.. Nak suh org amek, takde saper pun nak amek. So, aku pun decided tuk jalan kaki dari Puduraya ke rumah aku kat area Kompleks Kraf skang nih. Jauh tuh... dalam 5 kilometer kots. Dengan beg yg digalas kat bahu, aku jalan le sorg2 menapak langkah demi langkah hingga sampai kat rumah. Bila sampai aje kat rumah and tukar aje baju, nampak kesan merah2 kat bahu.. heh. cam sedey siots.. huhuhu.. tu pasal la jugak bahu aku senget sebelah.. teehee.

~rasa2nya pernah dua kali jalan kaki dlm hujan.. abes semua basah kuyup
~'til now still suke bangat jalan kaki sorg2.. emm, pasnih maybe aku leh buat walkathon jauh2 sket eyy.. heh.. bagi le cadangan dari KL ke mane??

Fiiiuuhh. Abes jugak akhirnye selepas penat memikir. Now it's my turn to tag others. teehee.. and Who will it be?? Who are the lucky ones?? Drum roll pleassseeeee...

OKay, I wanna tag Ubisetela, She Doesn't Like Mondays, Azian, Efie, Striker and PakDuk. Citer jangan tak citer k?? ;-)

Rules of the game: Each player of this game starts out by telling 6 weird things about themselves on their own blog, as well as state the rules clearly. At the end, you will need to choose 6 people to be tagged and list out their names. After you do that, leave them a comment on their blogs letting them know you tagged them.

Additional Rule from mrFarhy: kalau tak jawab bedosa, kalau menipu lagi bedosa besarrrrr...

p/s: saper yg dah kena tag ngan aku tuh, do be a sport and list down ur weirdness k? nak sgt tau nih.. teehee.

4 comments:

Farhi Rosley said...

Gagaga, seb baek tak korek idung mcm fahy.. gegegege...

Jln jauh2 bgus tuh, really healthy. Pasneh join marathon opening smart tunnel tuh.. hehehe...

owh I thot i'm the only person cecah sundae with nugget and french fries coz my friends mcm jelin2 biler fahy buat camtuh. :P

ubisetela said...

I remember walking from your house to KLCC (with u and little Ieja).. jauh gak tu.

I'll try to do the tag later, k... lots of things to settle, baru sampai NZ + moving into new flat.

LiNdA @ Da-Da said...

farhi... la, k linda betul2 dok ingat yg u were joking bout the larian smart tunnel tuh.. rupa2nyer mmg betul exist.. kihkih. it was on the 11th march arituh.. but i didn't go.. sebab x suke crowds laa..

ubi.. a'ah ler.. now dat u mentioned it, baru i teringats.. yes, we did walked together-gether.. huhuhu... i'm missing those moments..

hobbit1964 said...

Dear Linda

It is not weird to enjoy your own company; rather it is essential. We are ill-equipped to completely be with others if we are not ready to walk many miles alone. I get your drift, and I love it, because if this is what weird is, I shall embrace it. Hug yourself.