Wednesday, September 27, 2006

"HeLLo, i'M CaLLiNG FRoM UKM"

"kak Linda please call me back", adik aku called from her handphone. Aku pun dialled her number. Tetiba jer ada suara lain yang menjawab.. "Hi, is this ***linda?"... "Yes, speaking..," jawab aku. emm, pelik.. bukan aku dial number adik aku ker tadik??.. conpius sekezap..

"Hello, i'm calling from UKM library. It seems that you have borrowed some books and forgot to return them", kata minah tu... Aku pun makin heran.. aku nii dah lama dah grad from UKM.. dah 2 tahun dah.. aper pulak nih kes pinjam-meminjam buku neh?? setau aku, kalau nak grad, kena la settle kan hutang piutang (kalau ada) kat bahagian Bendahari, baru boleh grad.. emm.. saper la pulak nak memainkan aku nih.. takpe, takpe.. baik aku layan jer minah ni dulu.

"I don't think I borrowed any books from the library. May, i know who's on the line?", saje je aku tanya minah tu. "This is Mashitah. Yes, you did borrow some books and forgot to return them.", tegas suara minah tu.. Adodoi.. aper nih??

Nak tergelak pun ada.. suara bukan typical melayu langsung.. slang2 cino tetap ada.. ches.. emm.. tapi suara minah ni cam pernah aku dengar la.. tapi di mana yea??? aku pun pk, punye pk, punye pk... haaa.. *light bulb moment* ni sah2 minah ni..

"Oits, you don't bluff me aaa... is this Loi Ming??"... "No, this is Mashitah", jawab minah tu lagie..

iyerla tu Loi Ming.. ko mmg takleh nak tipu kak Linda ko nih.. aku cam sore ko tuh..

"Ini Loi Ming kan?? Jangan nak tipu kak Linda yer.. i know it's you!!!"..

A'ahh.. memang seperti yang dijangkakan it was Loi Ming on my sister's mobile.. She came all the way from Kajang just to see me today. (ala terharunya.. sob, sob..) Unfortunately, i was at the office when she called.

But, aku dpt gak jumpa ngan long lost fren aku nih waktu lunch tadik (ait, aku pose tau.. aku jumpa dia masa lunch break.. jgn salah anggap.. hehe).. Excited kemain lagie... Happy tu tok sah nak habaq laa..

Uihh.. lama tau tak jumpa ngan die nih.. almost 2 years.. mana idaknye, the last time aku call dia..tapi dia laks yg tak jawab2 call aku.. aku pun tak mo ler kaco sbb waktu tu aku tau maybe she needs time to be alone..

Apparently, dia pun try to contact aku, and as usual la aku nyer hotmail account dah deactivated (akibat dah lama sgt tak diguna).. handphone mmg dah disconnected.. so nyer, Loi Ming yg masih lagi ingat jalan utk drive ke rumahku, sampai la kat rumah aku tadik around kul sebelas lebey... sib baik adik aku, ieja ada kat umah and dia still ingat Loi Ming nih.. mmg terkezut la dia sbb Loi Ming dtg.. anak buah aku, muhammad pun terkujat jugaks.. hehe

Loi Ming & Me at McD's Bangi (after graduation rehearsal 2004)

Loi Ming is one of my best friends masa i studied at UKM. We met masa aku final sem sbb masa tuh aku kena buat tesis yg ada kena mengena ngan projek IRPA. So, nyer aku ditempatkan sebilik ngan Loi Ming, Syikin and Lin.. *aargghhh rindunyeerr kat korang bertiga*.. Walaupun umur kitorg berempat nih berbeza-beza (aku being the eldest ler) tp semuanya sekepala.. otak krek dan mengong sket.. pastu suke mengenakan prof yg dtg menjenguk kat kabin tuh...

[note: kabin nih ialah kontena yg mcm kat construction site tuh and diletakkan berhampiran ngan fakulti kejuruteraan UKM. Posisinya betul2 opposite cafe kejut tuh.. manalah idak aku terlebih-lebih mengembang waktu tuh sbb bila stress sket je gi beli makanan kat cafe tuh.. asyik makan je badan pun naik gemokss.. oppss tersidetrack pulaks.. hehe.. anyways, aku dpt sebilik ngan budak2 pandai nih utk siapkan akunye sistem utk tesis aku]

emm.. cuma aku happy sgt hari nih sebab dpt jumpa kawan aku.. walaupun di lazer kaw2 punye sebab tak contact dier, aku tetap epi ari nih.. To Loi Ming, if you read this.. k Linda selalu ingat kat u laa.. rindu maaa.. i admit i was a bad fren sbb x contact u.. tp ada reasons nye gak.. (ehem2.. paham kan??) but, this time k Linda will try my best to keep in touch with u gals.. especially U! As u said, fingers crossed and it's a deal..

LeSSoN LeaRNeD FoR ToDaY:-
Kalau nak kekalkan persahabatan, memang perlukan sedikit pengorbanan..
Kena ada commitment utk keep in touch & updated with each other's life..
Kena ada give and take between each parties..
Kalau tiada usaha2 tersebut, maka hancurlah persahabatan itu..

p/s: to all my long lost friends out there, please forgive me for not keeping in touch with u.. do email me coz i'd love to know what's been going on with ur life..
 

2 comments:

Anonymous said...

kak linda...siao....you are making me cry....so touching.....sob..sob...sob.....
but remember our deal..no more missing in actiona MIA huh.....or else i will cekik you hingga jadi macam macam cok kodok di cafe kejut......dan telan hang masuk perut gua.....alamakk...kembangnya....i might need ENO..... :P
i forgot to mention one thing that day la....you are still as beautiful as you were two years ago..but....I AM STILL THE MOST BEAUTIFUL...wa ha hah ahhaaaa....take care ya...

Anonymous said...

Pilih kawan yang kita senangi, dan yg menyenagi kita.