Monday, September 11, 2006

uLaT OoWwHh uLaT

Skang kat Kay Ell nih time pepetang asek ujan jer.. time hujan2 nih membuatkan aku flashback kat kisah ulat dan suku-sakat ulat yg seangkatan dengannya.. apa yg nak dipaparkan adalah kesah benar.. Jangan lakukannye especially to budak keciks yg still tgh minum susu botol..

Edisi Siasat - Kuala Lumpur, Ahad, 17 Disember
Seorang ibu telah mempergunakan taktik baru untuk memberhentikan anak perempuannya daripada meminum susu botol. Sebelum ini, ibu tersebut telah mencuba pelbagai cara untuk menyogokkan anaknya supaya berhenti menyusu botol tetapi semuanya tidak berhasil. Namun, pada pagi semalam ibu tersebut telah berjaya di dalam tugasnya. Dia telah meletakkan beberapa ekor ulat beras yang berwarna putih ke dalam botol susu yang kosong dan diberikan botol tersebut kepada anaknya. Anak kecil yang ingin meminum susu terus membaling botol tersebut selepas melihat ada makhluk-makhluk halus yang menguik-uik di dalamnya.

Eeeww... anak saper lah tu??.. haha.. Itu Aaaakkuuu (bunyikan cam lagu Sheila On 7).. itulah, aku tak tau la kenapa aku leh kalah ngan sekecik-kecik makhluk.. sebenarnya aku geli sbb ulat tuh kecik sgt2.. and kalo tersentuh jer kat kulit pasti akan ku menjerit sekuat2 hati!.. (ohh Noo, the thought of it pun dah menaikkan rasa geli-geleman kat tengkuk aku)

My mum did apologised for what she did.. dia ckp dia terpaksa wat camtuh, sebab dia tak dpt nak balik kg n dptkan air ubat kat allahyarham atok aku tuk bg minum kat aku.. abisla.. sampai skrg nih takleh nak get rid of the ketakutan pada ulat.. akak aku sungguh nakal, pernah dia bagi kat aku rambutan yg ada ulat.. apa lagi, aku tarus membaling buah tu, menjerit n terus lari masuk bilik n kunci pintu bilik..

Time skrg nih aku cuba la nak kurg kan rasa takut kat ulat.. cam time kalo aku masuk dapur and tgh siang sayur.. pernah skali tu aku siang sayur sawi.. memula tu nampak la sekor ulat.. aku pun cuba kontrol 'macho'.. pastu ada lagi sekor.. dan lagi dan lagi.. aku pun terus bgtau mak aku "Emak, linda tak boleh nak siang sayur sawi nih mak... ada byk ulat..".. pastu terus pelan2 aku letak pisau tuh and terus masuk dalam.. Mmg mak aku memahami aku.. takde pun dia nak bebel2.. alhamdulillah..

Apa lak kaitan ngan hujan.. actually sket je.. masa time study kat colorado, especially time summer.. lebey2 lagi lepas waktu hujan.. ada sekali tu baru je lepas hujan.. aku nak gi kelas, quite jauh gak dari apartment aku.. kalo jalan kaki kat 1/2 jam la gak.. anyway, aku jalan la.. pastu on the way to class, aku jalan la kat pavement yg selalu aku redah.. kiri, kanan rumput hijau.. pastu tetiba mataku tertumpu kat satu benda dok bergerak-gerak atas simen jalan tu.. warna kecokelat-cokelatan.. menguik-nguik.. ewwww... gelinyeeeerrr.. betul sangkaanku.. Giant earth worms!!! aku pon pijak kat tempat yg takde cacing.. memula ada satu jer.. lama2 punyala byk yg aku nampak.. bersepah-sepah kat jalan tu.. aku pun jalan terjengket-jengket cuba elak dari memijak earth worms tersebut.. dah jadik mcm jack nicholson dlm cite as good as it gets.. part yg dia takleh pijak jalan yg ada cracks.. mmg sebijik la aku cam dia waktu tuh.. Owhh.. bukan aper, kalo aku terpijak aku terasa cam cacing tuh akan masuk kat dlm kasut aku and terus masuk kat tapak kaki aku... cam tapak kaki aku nih ada holes lak.. eeeeewwwww gilenyeeerrrr! sib baik time tuh aku sorg2 je gi kelas.. kalo gi ngan kawan2 aku sure kena gelaks kaw2 punyer..

Moral of the story is, janganla bagi kat aku ulat ke cacing ke ulat beluncas ke ulat sampah ke ulat bulu ke dan yg se'phat' family dengannya.. gerenti aku akan marah ngan sesape yg wat camtuh.. Mmg aku nih akan 'fail' kalo masuk fear factor.. kalo tgk kat tv yg ada challenge ngan maggots pun aku dah geli.. real-life lagi la tak leh handle..

p/s: harap2 aku tak menakutkan sesiapa.. yg masih lagi takut ialah diriku sendiri.. uhuk.. uhukk..

1 comment:

Farhi Rosley said...

Fahy takut lipas woo.. Lebey2 lagi kalau yg terbang tintun tintun sana kemari, ayoo. Tak tengok lagi lipas ego yg kakai jengket tinggi tuh. Family fahy seme melatah tengok lipas kecuali ayah. Ayah la yg dok tangkap lipas and kepak kepale dierr.. yuckss...