Tuesday, October 10, 2006

JeMPuTaN BuKa PuaSa

The last 2 weeks of puasa nih, byk betul aku terima jemputan berbuka puasa secara buffet di hotel2 atau tempat2 yg ada kelas gitu. Dalam banyak2 tuh, satu pun aku tak pergi.. hehe.. sorry la geng, aku bukan jual mahal.. tp aku ada reasons tersendiri kenapa aku tamo gi.. meh aku list down:-

Sebab-musabab Kenapa Aku takmo gi Ramadahan buffet
  1. Aku mmg prefer buka puasa ngan family kat rumah..
  2. A bit leceh to buka puasa kat luar - al maklumlah pompuan kan - nak kena bersiap-siap, pastu time semayang nak kena cuci muka bersih2 dulu.. kalau lepas semayang tu nak kena touch up balik, pakai tudung lagi.. hehe.. paham2 aje la..
  3. Aku tak reti nak makan byk2 - abah aku selalu kata kalau bwk aku gi makan buffet membazir je sbb aku x reti makan byk2.. itu kalo bukan bulan pose, kalau bulan pose emm.. lagi la x leh nak makan byk2...
  4. Aku senak perut kalo makan byk2.. hehe.. reason berkaitan di atas.. nanti kalo makan byk2 aku sakit perut.. malam2 takleh tido.. hehehe..
  5. Bila makan byk2 kang tak gi lak tarawih.. hehe.. ini peringatan utk aku lah nih..
  6. Aku takmo membazir.. hehe, takpe biar org yg nak belanjer aku tuh jimat sikit duit kan.. kahkah..
  7. Reason paling best.. aku tgh jaga badan yg masih belum kurus2 nih.. hahaha.. kang makan byk2 makin montel lak aku
Okayla.. dengan explanation nih, harap2 nye takde lagi org yg asyik dok tanya.. "Why aku tak gi?" or "Kenapa aku decline invitation".. harap2 dorg paham la ekk.. itu pon kalo dorg bacala aper yg aku tulis nih..

p/s: aku gi gak buka pose kat luar.. bukak pose kat rumah my cousin.. boleh kira buka puasa kat luar la tuh kan?? hehe

3 comments:

Anonymous said...

Oklah...boleh lah terima reason tu, tapi kalau tempat yg jauh lebih dari se pekan atau se purnama boleh lah, tapi kalau setakat sepelaung atau setanak nasi dari rumah..rasa2nya ...tak tau lah.

PAK BOY said...

tak kira nak tanye jugak,....why..why..why...hahhahahanak tanya sampai boring dia nak jawab..haahhhaahh dera..dera...dan dera..kwangg..kwang..kwangggg

p/s seronok menyakat orang....dan seronok gak dapat makan free..

LiNdA @ Da-Da said...

adoi... korg dorg nih mmg x leh nak tgk org senang.. ade je modal nak menyakat... udah2 lah tu.. jawapan dah pun diberi.. -CaSe CLoSeD- finito!