Thursday, October 26, 2006

MaCaM TaK PeRCaYa Dah RaYe

SeLaMaT HaRi RaYa AiDiLFiTRi 1427H

Today is the 3rd day of hari raya aidilfitri and aku dah masuk balik opis - keje!! wah, wah workaholic lah aku nih... bagus betul.. seorang pekerja yang baik dan patut dicontohi.. 3rd day raya dah kije dah… kuikuikui.. takde 'ah.. aku saje je takmo amek cuti sebab aku raya kat Kay Ell jer maa.. and eventually on the 3rd and 4th raya, aku tak gi mana2 pun... so, sayang lah pulak kalo aku nak membazirkan cuti kalo tak ke mana...

Best sangat ke raya kat Kay Ell neh?? bagi aku BEST, BEST, BEST.. sebab apa?? ntah la, mungkin sbb aku dah terbiasa kot beraya di tgh bandar... bestlah kot bagi aku, sebab TRAFFIC lengang sket bila time2 raya neh.. hmm, pe lagi ek?? Ntah aah… itu jer kot.. and oso, kalo gi shopping complex tuh kurang pack sikit… but, forewarn, don’t go to KLCC time2 public holiday neh… sebabnyer, dipenuhi dengan foreign workers.. unless kalo mmg engkorg dah takde tempat nak tujulah… sebabnyer, aku pernah gi masa 2nd day of raya (x hingat tahun biler) and mak aiihh, I tell u.. punyerlah ramai bangsa asing… ngan mcm2 bahasa yg dorg ckp.. rasa cam kat negara luar lah pulak…

Tapi aku still tak percaya dah raya nih… erkk.. sebab cepat sgt jer masa berlalu… masa last day pose, and dah jadik mcm kebiasaanlah pulak, mesti bukak pose makan KFC.. oopss… bukan malas nak masak, tp x sempat pun nak masak tuk bukak pose… nak buat itu, nak buat ini.. byk betul keje… and in fact a few weeks b4 raya dah cbuk pun… dah nak dekat raya lagi la sibuk… okay, back to the story yg haku still tak percaya dah raya neh… sebabnya dok rasa cam baru je sambut raya tahun lepas and raya tahun nih aku mmg paling sempoi… takde nak wat preparation langsung cam tahun2 sebelumnya… baju raya tak siap pun aku tak kisah… hehehe… ala, melalut lagik aku nih… bukan nak story pasal nih maaa… okay, again back to the story.. cam still tak percaya, tak realize dah raya pun.. hmm, time bukak pose tuh, my mum la dok mention cam sekejap jer masa berlalu… dah raya lagi… hmm… aku mmg agree pun… pastu abg aku cakap laks… kita dah semakin hampir ngan kiamat… sebab tu masa mmg berlalu dgn pantas.. tak mcm dulu2.. hmm aku agree jugak.. and some more, the earth is moving towards the sun, tambah abg aku lagik.. owh.. this one I dunno for sure… nak kena buat research dulu nih… but it’s not impossible since anything is possible to ALLAH… kalau nak jadik, jadik lah ia… Allahu Akbar!

Cuma aku agak terkilan sebab bulan Ramadan yg sudah aku tak gunakan ngan sebaik2nyer.. mmg lah aku berazam nak wat tarawih penuh, tp ada gak yg aku tertinggal.. mcm2 la azam aku nak wat itu nak wat ini.. huhuhu, adalah haku buat sikit2.. tp byk yg tak wat and tak jadik… huhuhu.. sedey nih… hmm, tp aku dah cuba yg sebaik mungkin tp maybe bukan yg terbaik dari aku… akan aku cuba buat yg lebih baik lagi… nak kena istiqamah!

Hmm, dok pk nih, kenapa sbg manusia kita selalu aje lalai and tak beringat? Kenapa mesti lupa? Dah mmg mcm tu ker sejak azali? Kejap ingat, kejap lupa? Hmm, and kalau nak ubah and sentiasa beringat, mcm mana??

p/s: soklan2 dituju khas buat diri sendiri sbg peringatan

2 comments:

Anonymous said...

Raya2 jugak, makan mau jaga beb, I dah turun 5 kg takut nanti zup zup zasssss dia naik balik 7kg.

Anyway selamat hari raya aidilfitri, maaf kalau ada salah dan silap.

Chiao

LiNdA @ Da-Da said...

waahhh.. congrats!! sebab dah turun 5kg.. 5kg is a lot.. ha'ah.. makan tuh kontrol sket.. jgn dok asyik nak amik 3 keping kuih cornflakes skali gus.. patut ler cepat abes.. kita makan sebijik jer.. hehehe..

kita pun turun gak masa bulan pose nih.. 3kg :) :) epi nih... but all in all, masa diet dr bulan 5 sampai la ni dah 10kg dah.. yipppeeee!!!.. tp belum lagi sampai my target.. (nak turun lagi 10kg)

hmm... nanti kita nak story la pasal my weight loss journey kat blog nih... kita pun pernah gemoks dulu.. rasa2nya lebey gemoks dari striker.. hehehe..