Wednesday, October 4, 2006

SLeePY Ed

Adodoi... hari nih mmg terkena kemengantukkan yg thp giler babas la toksah nak kate. Masa siang tadik around elevenish, i was really, really sleepy.. bukannyer takdak kije nak kena buat. ADA.. byk laks tuh. Cubala sesape yg lalu-lalang tuh dok jenguk kat desk aku kat opis.. haaa.. kan, bukannyer nak tipu tp mmg ada melambak-lambak kertas2 penting yg bercover kaler kuning cayaq dok tunggu turn je nak kena di'PrOSeS'.. chess cam kije kat kilang lak proses-memproses segala..

Aku pun cuba la nak meng'PSYCHO' diri aku ngan mengatakan 'aku tak ngantuk', 'aku okay'.. tp x leh jalan gak.. sesampai suatu tahap aku dah terDOZe off kat depan PC tuh. last2 PC tu dok tenung aku.. haha.. erk.. ader org perasan dak?? ader ker? hehe, apa2 pun aku bukan sengaja.. aku pun dah try bangun jalan sana-sini takmo bagi ngantuk..

Cuma kelakar je sbb aku nih kalau dah mengantuk tahap REM, dgn dok atas kerusi pun leh terlelap.. dok tegak2 lak tuh still boleh tido.. hahaha.. and ini bukan kejadian pertama tau.. meh aku nak flashback balik...

FLaSHBaCK #1
Masa form 5.. dalam kelas modern maths.. Mr Lau dok tengah explain kat papan hitam kat depan kelas tuh.. aku yg mmg duduk di row hadapan sekali (cheh konon2 budak pandai lah tu.. :P) betul2 kat depan blackboard dengan penuh konsentrasi dok mendengar aper yg cikgu aku dok explain.. adoi cikgu can u speak more clearly aaa?? hehe.. cikgu aku nih kalo ngajar sure terpelat jugak cakapnyer.. i.e. 'jejari' jadik 'jejali'.. hehe.. anyway, aku dah beberapa kali terlelap semasa cikgu nih mengajar.. emm.. tak tau naper ekk?? cuma kelas nih je yg aku terlelap.. yg peliknye, sambil aku dok concentrate and pegang pen nak salin notes pun aku leh tertido.. haha.. magiks sungguh.. sib baik la cikgu aku tak panggil je nama aku.. emm.. dia perasan ke tak?? hehe.. cuma kalo aku ingat balik mmg aku tersenyum jer sorg2..

FLaSHBaCK #2
Kelas mengaji (masa kecik2). Ada ustaz nih (x ingat dah nama dia) akan dtg ke rumah seminggu sekali utk mengajar kami adik-beradik mengaji. Semasa menunggu giliran utk sorg demi sorg membaca balik ayat2 yg diajar, kekdg tuh aku terdoze off (owwhh, spt biasa lah tu.. hehe.. huh, kecik2 dah pandai titun2 depan cikgu tgh mengajar kan??.. manalah tak terbawak-bawak sampai waktu sekolah.. :P) TAPI.. ada tapi nyer, bukan aku jer yg tertido masa mengaji.. kekdg tuh, ustaz tu pun terlelap gaks semasa dok menunggu kitowang nih mengaji.. kihkihkih.. kami adik-beradik selalu perasan ustaz tuh terlelap.. kekdg tuh sampai kepala ustaz tu pun dah nak terlentok sebelah.. hehe.. (issh.. x baiknyer aku nih.. tp aku just nak citer je kan?? hehe) anyway, adik lelaki aku selalu je ngelat, kalo terkena turn dia n ustaz tuh terlelap.. adik aku akan baca ayat yg awal2 jer.. pastu diam.. pastu bila ternampak ustaz tuh cam nak terjaga, cepat2 adik aku baca ayat yg last2 yg disuruh baca.. chess.. pandai main trick, takmo baca pepjg... :P

Actually, ada lagi a few instances yg aku terlelap.. hehe.. tp xmo la citer.. dua citer dah cukup dah kan??

p/s: nak tido awal ler malam nih supaya x mengantuk besok (konon jer tuh :P)

1 comment:

Anonymous said...

“Aku pun cuba la nak meng'PSYCHO' diri aku ngan mengatakan 'aku tak ngantuk', 'aku okay'.. tp x leh jalan gak.. sesampai suatu tahap aku dah terDOZe off kat depan PC tuh. last2 PC tu dok tenung aku.. haha.. erk.. ader org perasan dak?? ader ker?”



Memang ada orang perasa , tapi malas nak tegur jer.

Ahak! Ahak!Ahak!



Striker