Tuesday, December 26, 2006

..:: rasa sedih itu ::..

Tiba-tiba hari ini rasa sayu terbit di permukaan hati
Hatiku terasa berat, dadaku merasa sebak sekali
Perasaanku mula menggamit rasa hiba
Begitu sukar untuk aku jelaskan

Aku masih tak mengerti kenapa aku melalui rasa ini
Dari mana datangnya rasa itu yang tidak pun diundang
Mengacau jiwaku yang sedang tenteram dan tenang
Membuatkan aku terjatuh ke dalam rasa kedukaan

Airmata mula bergenang di kelopak mataku
Namun ianya tidak jatuh membasahi pipi
Mengapa ianya tidak begitu seperti selalu
Aku cuba memahami namun tidak dapat mengerti rasa sedih itu


~Nukilan: Linda @ Da-Da, 26 Disember 2006

I did cry when I got back from work today. Tears were rolling down my cheeks.
The feeling of sorrow came and crept into my heart. I am trying to figure out what triggered the emotions.
There could be many reasons. It could be coming from the memories of my past or it may come from the feeling of uncertainties in the future. It could be anything... and here I am still wondering why...


No comments: